Man har ju lite koll...

Åtminstone så var jag ganska så tvärsäker på att jag glömt plånboken på bussterminalen i Stockholm i söndags.

Så jävla rätt jag hade!

Att glömma samma pryl två gånger på en dag och sedan ändå få tillbaka den från ett café måste ju vara lite av ett rekord eller? Det var som min gamla cykel som jag fick splitterny när jag var 13, jag började med att cykla ner för en trapp för att stajla lite för gräbbsen på skolgården. Det slutade med att jag ramlade. Naturligtvis ovanpå cykeln i någon slags framstupa sidovolt så framhjulet mosades och det såg mer ut som ett V än som ett O. Mamma var inte glad och inte jag heller fast av andra orsaker. Hur jävla impade blev dom tror ni?(Senare gjorde jag samma sak med mammas cykel också, men det är en annan historia) När den var lagad och hel igen blev den stulen men den kom tillbaka tack vare en uppmärksam pensionerad polis. Sen blev den stulen igen och mamma hittade den nästan 1 år senare i ett cykelställ ett kvarter bort av en slump. Sen blev den återigen stulen och sedan dess är den väldigt jätte borta. Efter det fick jag ingen sprillans ny cykel mer. Wonder why?

Anledningen till att den blev stulen kan ha att göra med att den var olåst alla gånger. Jag glömde ofta att låsa. Men what goes around comes around. Det är ju inte så att jag och Lotta aldrig stulit olåsta cyklar för att ta oss från A till B back in the days..

Sen har jag ju glömt min hund utanför Konsum en gång som jag kanske har berättat. Det tilltaget var heller inte särskilt populärt hos mamma...Få se..vad har jag mer glömt? Nej, det var nog allt det. I övrigt har jag en väldans bra koll på läget kan jag meddela.

Väldigt informativt inlägg till er om mig och min alzheimers.


Kommentarer
Postat av: fröken gud:

haha! älskar din altzheimers! speciellt med hunden utanför konsum!

ja, du kan få ta över plats 1 eller 2 på listan. jag har bytt ut en av dem från att vara dum i huvudet till att ha ont i huvudet.

ja, tisdagar är verkligen en onödig dag... undra vad dom tänkte när dom kom på den

2008-10-14 @ 13:49:38
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: Honung

Hur kan man glömma sin hund utanför konsum??? Hur? *skrattar ihjäl mig*

2008-10-15 @ 12:41:27
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0