Och så en kaffe på det...

Hur luktar en död människa? Egentligen undrar jag nog hur två stycken luktar.

Vi delar ju som sagt entre med två, förmodligen olagligt arbetande, byggnadspolacker här i huset. Två slemmisar som inte sett en dusch på evigheter, super hejvilt och pucklar på varandra på helgerna. Hur jag vet det? Jo, när det är blodsplash på väggarna (som taget ur värsta sortens splatterfilm) på måndagsmornarna då vet man. Särskilt om man samtidigt blir full på spritångorna när man stiger innanför dörrarna.

Nu har vi inte sett dom på två veckor och samtidigt börjar det lukta väry strange ute i gemensamma "hallen".

Så vad gör man? Ringer det Polackiska konsulatet och ber om hjälp av identifiering. Spikar och fogar igen deras dörr och hoppas på att de redan avlidit. (Annars gör de ju det om de inte kommer ut.) Eller helt sonika bara vädrar för någon gång försvinner väl odören? Typ när kropparna torkat?

Äsch...vi tar en kaffe på det och funderar en stund.

Man kan nästan se grönt os som sipprar in genom vår dörr nu...

Jag kommer drömma mardrömmar om just det här inatt...

Jag känner mig som en sann medmänniska som skrev allt det här...

Förmodligen hamnar jag i helvetet..

Fast det gör jag väl ändå?

Förresten! Jag vill vid närmare eftertanke inte veta hur en död människa luktar. Inte hur två luktar heller, ok?

(Jag vet att det inte heter Polackiska konsulatet. Bara så ni vet att jag vet att jag inte vet utan faktiskt vet. Punkt.)

Kommentarer

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0