Öh..ok?

Som vissa redan vet bor jag ett tjejkast från Hampus skola (jag var diskriminerande mot mitt kön jag vet) och jag ser praktiskt taget rätt in i hans klassrum från min soffa.

När jag nyss kom från jobbet och körde in mot parkeringen var det fullt och jag menar jättefullt av bilar efter gatan och massor med kids som sprang runt på väg in till skolan. De var utklädda i diverse monsterkostymer ala Halloweenparty.

Gulp. Jag har missat något. Snabbt som attan kastar jag mig på telefonen och söker mamma som har ungen med sig på stan men hon behagar inte att svara för tillfället. Typiskt.

Så nu är frågan? Hur slätar jag över det här?

1. Deklarerar att i den här familjen firar vi minsann inte Halloween och hytter samtidigt ett finger i luften. (Min favorit eftersom jag tycker det är ett drygt påhitt, inte så schysst mot ett barn dock.)

2. Lägger mig ner på golvet och gråter, precis som det finns en risk att Hampus gör. Men om jag förekommer kanske han blir chockad?

3. Går och gräver ner mig någonstans?

Tror jag satsar på alternativ 3, samt håller tummarna att han inte kommer hem förrän det är lugnt ute på gatan och inte en enda maskeraddräkt syns till. Alternativt sätter igång brandlarmet på skolan så den utryms och alla åker hem.

Sista alternativet var bra. Hej på en stund.

Kommentarer
Postat av: J

Nix bara brillor, nån i familjen som vill ha kanske?



Du får väl stå för att du har missat det och köpa ett kg godis till honom? =)

2008-10-23 @ 17:36:40
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Alternativ 3 låter jättebra, tycker jag. Vem behöver konfrontationer?

Detta bara bevisar min teori att om man ser "snygg" ut, kan man göra karriär.

2008-10-23 @ 17:39:01
URL: http://detharsysslarjagmed.blogg.se/
Postat av: Robert

Godis tricket köp massa godis och säg att det är gay att klä ut sig dess utom är det bara fattiga som tigger! borde funka på små barn el?

2008-10-23 @ 18:15:11
Postat av: Lotta

Lilla älskade Doris...

2008-10-23 @ 21:20:13
URL: http://lotla.blogg.se/
Postat av: Mli

Hahaha, godis e grejen alltså?



Jag kan meddela att det var Montessoriskolan som hade disco och Hampus ville inte gå därför hade han inte sagt något. Inte heller hade jag missat någon lapp! (vilket borde ses som ett personligt rekord eller nåt)

2008-10-23 @ 21:54:21
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Tutten

Gullegrisen då ;) lovar att jag ska skriva lite mer då mag köpt EGEN NY dator!!

2008-10-23 @ 23:04:27
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: J

Och jag ska filma dig non stop. Hampus kommer undra som fan och ba "mamma han gör mig nervös när han går efter dig med sin kamera hela tiden. Han följer ju tillochmed med dig in på toan. Få honom att sluta mamma, jag blir rädd"

Och jag ba "det skulle mamma ha tänkt på innan hon skrev på min blogg att hon ska filma min röv!"

Och han ba "mjo... ... Det är sant såklart."

2008-10-23 @ 23:27:25
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0