Mitt hår ser bra ut

Jag behövde inte sjukskriva mig imorgon och ringa i panik till en frisör för att få lite mysig och lyxig håromvårdnad på arbetstid.

Tyvärr.

Men jag är väl rätt nöjd ändå och eftersom ni skriker så väldigt efter det (mjo) så kanske jag slänger in en bild på det imorgon. Och eftersom det ser ut som jag är innehavare till en modeblogg med headern ovan så kanske jag faktiskt berättar lite om övrig outfit också. En del av vinterns nya trend enligt mig själv är att gå barfota eftersom det inte finns en enda perfekt stövel under tusen spänn att köpa. Antingen har de för låga skaft, eller så är det perfekt skaft och ful sula, eller så är de för spetsiga eller runda eller...ja så där kan jag hålla på i en evighet.

Min nya outfit på Gotland skulle ha varit:

Nyfärgat höstigt brunt hår med röda inslag.
Verklighet: platt brunt utan djup som behöver en omgång till

Ny ulljacka gärna i knallrött med lite vidd och hög krage och stora knappar.
Verklighet: samma svarta skinnjacka som jag haft i en evighet.

Schyssta nya jeans i mellanljus färg, stuprör.
Verklighet: jeansen från MONKI som hoppet stod till igår ville inte sammarbeta med sista knappen..

Konjaksbruna höga stövlar med perfekt gå-klack och någon snygg detalj.
Verklighet: Eh...vita sneakers, alternativt ett par svarta vintagestövlar som sjöng på refrängen redan 1986.

En matchande väska i samma färg som stövlarna, lagom stor.
Verklighet: Svart eller vitt. Pest eller kolera.

En önskan om lite kallt höstväder med strålande sol som hade krävt en snygg sjal och en söt mössa ihop med matchande fingervantar/torgvantar.
Verklighet: vet jag inte, men mössan jag äger är snygg och får mig att se ut som en smurf. Perfekt ihop med övriga kläder som är stentråkiga.

I allt det här skulle jag rusat av båten med solen glittrandes i håret och varit skitsnygg. Verkligheten blir en helt annan och dessutom kommer klockan vara halv ett på natten.

Ja jävlar ja. Nu har jag modebloggat och gnällt färdigt. G´natt!

Kommentarer
Postat av: anna

eyyyy, skinnjacka is the shit. mobba inte den! jag kan komma över med min bruna så kan vi lattja ihop på stan! haha

2008-09-29 @ 05:42:50
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0