Jag fucking Älskar juice för bövelen!

Frukost: 2 arma torra brödskivor med varsin skinkskiva, ostskiva och 4 gurkskivor på. Observera, inget smör men jävligt mycket skivor.

Till det, en kopp kaffe och ett litet glas av satans påfund: apelsinjuice.

Apelsinjuice är bra, det innehåller vitaminer och annat jox. Men framförallt innehåller det mycket socker vilket inte alls är bra för min kropp. Jag gjorde ett "test" i våras och slutade tvärt med juicen. Resultatet var att jag resten av dagarna inte alls hade såna sötsugsbegär som kom som på beställning efter morgonens juiceintag. Faktum är att när kroppen inte behövde börja dagen med en sockerchock behövde den heller inte söka dess berusning resten av dagen. Jag var en juiceknarkare.

Vad hände då? Jo, semestern hände. På semestern försvinner alla måsten, undantag och tvång serni.
Men nu är semestern över och sötebrödsdagarna likaså. Juicen däremot tänker jag fortsätta med i ett par veckor till. Anledningen är att jag haft en järnbrist så stor att min läkare undrade över hur jag orkade stå upp när jag var på besök. Jag kan säga att jag hade samma funderingar som hon. In sattes extra starka järnpiller - Duroferon -och de skulle tas i en nära 6-månaders period. Jag är inte klar med dem än och efter att även "medicineringen" fick ett semesteruppehåll kände jag mig tröttare och tröttare igen, typiskt järnbristtrött. Juicens alla C-vitaminer hjälper järnet att snabbare tas upp i kroppen (medans mjölk helt skulle hämma det) så därför låter jag den vara min satans följeslagare några veckor till och slåss mot mitt godisbegär varje kväll.

Oj vad det kändes som en jättelång ursäkt. Jag fucking Älskar juice för bövelen!

Ikväll kör vi nästa runda!

Kommentarer

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0